ThisIsTheLifeOfSandra

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Leffsson, fine, fine hästen <3

Av Sandra - 29 augusti 2012 18:57

Jag vet inte vad det var med mig idag, jag var jätte depp och grät nästan när jag inte klarade en matteuppgift (?) Så jag kände att jag skulle Inte kunna göra några läxor direkt efter skolan, så jag cyklade t Leffsson. Han börjar likna Marco mer och mer.. <3 När man kommer står han med spetsade öron och tittar länge och nyfiket, precis som Marco. När jag kommer cyklandes och ropar på honom, flyger huvudet snabbt upp och han ser så glad ut, precis som Marco <3
Idag longerade jag honom 20 min kanske och red barbacka efteråt. Han är så duktig och går självmant i lång låg form :) Han har redan lärt sig att galoppera när jag viftar t med spöet och säger: Gaaaalopp! Han rusar inte in i galoppen och håller sig på volten. Dock galopperar han bara en halv volt åt gången, men det duger gott och väl! :) Efter att jag galopperat honom en sista gång var det precis som om han låtsades bli rädd för något, hoppade till och galopperade 6 steg, för skojs skull. Knasen! <3 "Galopperade" 3ggr i varje varv.
Efter att jag longerat honom tog jag av gjorden och tömmarna och joppade upp barbacka. Denna gången ökade han inte farten när jag la till vaderna utom böjde kroppen ist. Jag kunde trava honom några varv (förra gången tyckte han dt var obehagligt och sprang mest) och om jag vingladel lite hit och dit, lyfte händerna när jag vinglade, så travade han lugnt på i fin, lång form :')
Det jag Älskar med denna hästen är att han är så cool i alla situationer, att han är så positiv till att jobba och att han lär sig såå snabbt! (Precis som Marco..<3)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 14 mars 2013 19:06


Detta har jag och Leffe hittat på idag :)    

Av Sandra - 17 februari 2013 19:36


Igår hoppade jag Leffe i repgrimma för första gången. Självklart går det alldelest (stavning?) utmärkt <3 Min älskade häst, jag kunde inte haft mer tur än den dagen du blev min <3       ...

Av Sandra - 14 februari 2013 14:22

Jag har inte bloggat på evigheter.. xd Agnes smsade och klagade på mig.. Så jag tänkte lägga in ett kort inlägg nu. Jag har inte bloggat på ett tag dels för att jag har sjukt mycket i skolan, dels för att jag tycker inte att det är kul att blogga uta...

Av Sandra - 21 januari 2013 22:43

Asta är äntligen hemma igen så nu har jag nya bilder att visa er! Ni får dock nöja er med en sålänge :)...

Av Sandra - 14 januari 2013 14:11


Den allra vackraste hästen av dem alla, han är min <3        ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards