ThisIsTheLifeOfSandra

Alla inlägg under september 2012

Av Sandra - 23 september 2012 19:30

I onsdags red jag Leffe och testade öppnor, slutor och skänkelvikningar. Han verkar tycka att det är riktigt kul faktiskt! :) (Men väldigt jobbigt!) Testade hoppa över vattenhindret när Rebecka var ute. Hoppade utan att titta, sjukt läskigt, men jag hoppar bättre då :)


   


 

Av Sandra - 23 september 2012 18:30

Detta hände den artonde, alltså i... tisdags.

Så går det när man inte lyfter på fötterna Leffsson!


 



 

Av Sandra - 23 september 2012 18:00

Här är fortsättningen till förra klippet :)





   

Av Sandra - 23 september 2012 16:56

Här är en film från idag. Jag vet att det inte ser speciellt fint ut när vi hoppar, men både jag och han är under "inlärning" och jag lär mig av mina misstag. Vi blir bättre och bättre iaf och båda tycker att det är super skoj att hoppa utan några krav :)



   Denna filmen kommer antagligen av klippas mitt i, men jag orkar inte dela upp den i 2 delar, så det får va.


 

Av Sandra - 23 september 2012 16:26

Oj vad länge sedan det var som jag skrev något xd Jaja, det har hänt en hel del under en knapp vecka. Jag tänker dock inte skriva om det, men lägger upp några bilder och "filmer". 

Idag var jag hos Leffe. När jag kom och ropade på honom, flög huvudet upp och han tittade glatt på mig med spetsade öron. Han var helt ensam och gnäggade när jag kom, pluttis <3 Ville hoppa idag, så jag ställde fram 3st 50cm höga räcken (varav ett hade en blå pressening under sig, "vattenmatta") på medellinjen mot långsidorna. Tränade på att hoppa på en åttvolt, och slutligen testade jag komma lite snett på hinderna. Inga problem sa Leffe och skuttade glatt över, han tittade bara lite på vattenhindret första gången, sedan tänkte han inte mer på det. Duktiga, fina hästen <3


Ska ladda upp filmerna och bilderna nu :)

Börjar med en bild från idag.


 


 

Av Sandra - 17 september 2012 21:34

Igår var jag med Mimmsan. Vi stack t Leffe vid 12 för att gå en runda med honom. Slutade med att vi hade gått i 1h :) Leffe frustade nöjd och fick tag på lite grenar och gräs då och då ;) Han bugar jätte fint nu! Dock fick vi ingen bild då han gör en riktig bugning (sätter ner vänster ben i marken och med höger ben utsträckt) utan bara "fuskbugningar". Det var skönt och mysigt att röra på sig. Tror bestämt att jag börjar fastna ordentligt för denna häst (hur kan jag låta bli?) <3

Jag blev även brunett idag och stormtrivs! ^^ Imorgon är det ingen skola, så jag och Erika ska gå på stan. Sen ska vi fira Antoneta genom att äta lunch, grattis! <3 Efter det ska jag dressyra på Leffe. Med andra ord, en toppendag med älskade vänner och häst :)

Av Sandra - 16 september 2012 12:00

Jag skriver då detta inlägg på lördagkväll. Så idag var jag först med Rebecka och Ingela på tävling :) Jag var förste hund- och hästskötare :) Det gick super för dem, jag var väldigt glad över att det var jag som satt på läktaren, hade svimmat av nervositet haha! 

När vi kom hem gjorde jag iordning Leffe för ett hoppass. Jag skulle då hoppa över ett vattenhinder, en oxer och ett högt kryss (enligt mig högt) (jag funderade mest och undrade hur Rebecka tänkte att detta skulle gå till..). Så först skrittade jag och travade fram honom. Efter det hoppade Rebecka upp för att galoppera honom. Han gick tydligen betydligt bättre än vad han gjort innan och galopperade nog 2 varv på volten. Så jag har förbättrat hans kondition och gjort någon muskel liiiite större iaf :') Sen tog Rebecka ett skutt över alla hinderna från båda hållen. Sen fick jag hoppa upp och skulle testa att galoppera. Han fattade rätt snabbt, sen var det "bara" till att sitta ner, hålla händerna nere och använda ytterskänkel som aldrig förr. Det gick fort, men han var väldigt villig att bryta av efter nästan ett varv på volten ;) Efter galopp i båda varven skulle jag då hoppa, och det var ju inga 40cm hinder (dog lite inombords). Men det sket jag i och vi flög över alla hinderna :') Det var en gång som han sprang vid sidan om oxern, men då drev jag inte alls (jag var rättså skraj, ja). Han sprang-hoppade över vattenhindret, kändes jätte kul haha!

Ja juste, sen satte jag nytt hopprekord :') 95cm ^^ 

Är det inte konstigt att jag känner mig så säker på en häst som jag känt i en månad kanske, än en ridskolehäst som jag ridit lite till och från sen jag var 14?


 

Av Sandra - 16 september 2012 09:00

I fredags (14/9) stack jag till Leffe efter skolan. Vid 5 skulle nämligen snälla Ingela köra mig och Leffe till Tyringe för att rida lektion där för min ridlärare. När vi väl var där och lastade av honom, var han jätte spänd som om vad som helst hade kunnat vara livsfarligt och dödat honom. Inne på padocken stod hinder, bommar och hinderstöd lite överallt, och allt var läskigt. Men efter bara några få varv lugnade han ner sig och brydde sig inte ett dugg om dem. Jag vet inte om det var jag eller han, men jag kunde omöjligt få honom till hans lugna men aktiva, långa trav. Antar att vi båda var lite spända. Men jag var super nöjd efteråt, då jag tidigare satt upp som mål att jag skulle få honom lugn, och så lugn och fin som han var hade jag bara kunnat drömma om! :') Så ett stort + med en guldstjärna i kanten fick Leffe för den dagen, underbara hästen


     

Vackerhästen, vad du gör mig glad <3


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards