ThisIsTheLifeOfSandra

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Sandra - 11 september 2012 20:50

Jag red som sagt Leffe efter skolan. Dock regnade det, så det blev ingen film. När jag satt upp på honom kände jag hur pigg han var och tänkte att det kommer inte bli ett lätt ridpass och Oj vad rätt jag hade! När jag värmt upp i både skritt och trav gjorde jag halt vid kortsidan där han tog upp huvudet hela tiden. Men, han stod inte stilla. Så när han gick i sidled, parerade jag det med skänklarna och när han gick fram/backade. Detta tyckte han då Inte om! Han började stå på bakbenen (inte alls högt, bara lyfte frambenen). Då blev jag förbannad och körde skänklarna i sidorna. Efter det fick han allt jobba! I varje hörn gjorde jag halt och gick när han stått stilla i 2 sek. På långsidorna skrittade jag - travade - skrittade - travade - skrittade. Och jäklar vilka fina övergångar han gjorde! Han tar alltid upp huvudet när jag saktar av till skritt, men idag gick han kvar i samma form hela tiden! När jag skulle sakta av, räckte det att jag kramade till med låren så saktade han av.
Så detta var första gången det gick dåligt, eller "dåligt", han gjorde ju superfina övergångar och lyssnade riktigt uppmärksamt! Jag är nöjd, trots tramset i början så väger det fina slutet upp det hela :)
Efter passet var han jätte svettig och helt slut haha. Så går det Leffsson!

Av Sandra - 11 september 2012 09:56

Ska ha svenska nu, tjoho.. Men jag orkar med skolan, slutar halv 2 idag ju, så då ska jag dressyra på Leffe och longera Cippan :) Kameran SKA med och jag SKA ha en film klar ikväll eller imorgon kväll. Jag har prov på torsdag, så jag får se när jag blir klar med den. Tejpen ska med t stallet idag med ;)
Jaja, nu är det svenska :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards