ThisIsTheLifeOfSandra

Alla inlägg under februari 2012

Av Sandra - 29 februari 2012 17:52

Denna veckan är som sagt helt ok! Börjar 08.30 imorgon och slutar 14.15

Efter skolan ska jag vara med Anki å Emmsii en stund <3 På fredag ska vi antagligen hoppa, hoppas jag får testa Dockisen! Vet dock inte hur det kommer gå, haha.. Har blivit så feg när det gäller hoppning, rätt sur på mig själv för det.


Haft båda kaninisarna i samma bur idag, fick dock ta bort Nova ibland. Hon vill såå gärna få ungar, så hon springer in i Milo, trycker in huvudet under honom så att han nästan flyger iväg. Tror inte att hon har insett att hon är gaaanska mycket större än honom.. Pluttan då <3


Får plugga lite NO och skriva klart engelska uppsatsen nu.


 

Av Sandra - 28 februari 2012 18:15


There's so much craziness surrounding me

There's so much going on,

It gets hard to breathe

When all my faith has gone,

you bring it back to me

You make it real for me


When I'm not sure of my priorities,

when I've lost sight of where I'm meant to be

Like Holy water washing over me

You make it real for me


I'm running to you baby

'Cause you are the only one who'll save me

That's why I've been missing you lately

Cause you make it real for me




 

Av Sandra - 28 februari 2012 16:00

I'm feeling great, I'm feeling awesome
Let me explain, you are the reason
I think your'e amazing, amazing
Your'e a, a, a, amazing


 


 

Av Sandra - 28 februari 2012 15:08

Denna skoldagen har varit helt ok! Började 10.00 och slutade 13.20 :) Imorgon slutar jag 12.20 och på torsdag är det temadag. Varför ser inte varje skolvecka ut såhär?? :))


Igår fick jag en massa gratulationer, tack alla! :) Min dator har slutat klaga att den är full, och om jag inte har fel så känns den aningen snabbare! :D 


Saknar Marco-klumpen, blev så glad över Cecilias meddelande på fb! Måste åka och hälsa på honom snart



Nu måste jag dock börja på läxan, MÅSTE kolla House ikv ;))

Jag ska eventuellt hålla i lektionerna på lördag, om jag får för mammi. 

Ha de bra :)


 

Saknar dig vännen min <3


 

Av Sandra - 27 februari 2012 16:43

Haha nej men det var ett tag sedan jag bloggade nu. Har ju varit i Österrike i en vecka. Kom hem vid 12 under lördag-söndag natt. Igår var jag lite i stallet, annars slappade jag resten av dagen. Rätt skönt :) Sov INTE bra i Österrike, fick tom. näsblog 2 ggr för att jag sov så dåligt.. Har rätt mänga blåmärken efter att jag trillat xd 


Fyller år idag iaf :) Fick presentkort på Ica i Tyringe av brorshan xd Fick armband av finaste Erika o ringar av pluttisarna Anne å Merishus :* Fick en externhårddisk av pappi, min dator skriker hela tiden att den är full.. Hehe.. Fick presentkort på H&M mm. Taaack <3 


Nu är det meningen att jag ska skriva en uppsats på engelska tills imorgon, meeeeeen jag väntar liite till med den ;) 

Kanske skriver något roligare ikväll eller imorgon, känner att detta inlägget blev ganska tråkigt..



Förresten, hur många av er som läser min blogg känner mig? :)


  

Me feeling good.






 

Av Sandra - 16 februari 2012 21:02

Vi hade 2 föreläsningar idag i skolan från 9 - 14.15 om VardagsVåld och Rasism. 

Den första var väldigt intressant men den om Rasism höll jag på att somna under..


Efter skolan åkte jag till stallet och tog in Carm och Docka. Jag red Docka i paddocken. Hon kändes till en början väldigt pigg men sammarbetsvillig - precis som jag vill ha henne. Men så började hon försöka sticka och drog iväg i galopp. Sedan började hon bocka och spände sig under större delen av ridpasset. Detta gjorde hon trots att vi bara skrittade och travade, tror inte hon varit ute på ett tag. Men under slutet av passet gick hon riktigt fint, hängde dock i bettet men hade fin energi :)


Efter det var det då tänkt att jag skulle rida Carm, men efter det väldigt ansträngda ridpasset på Docka ville jag inte riskera att trilla av Carm då hon ÄLSKAR att galoppera ute på ängar......

Så jag tog in tjockis Sunny, fjordingen som jag lagt upp ett par bilder på innan :)

Jag och Emelie trodde att det skulle bli en någorlunda lugn tur - SÅ fel vi hade!

Vi skrittade ner en bit i den stora sommarhagen, när vi vände satte hästarna av. Det gick så j*vla fort! Jag har ridit i 6 år, på alla sorters hästar. Från Welsh Mountain ponny till Galoppörer och det har ALDRIG gått så fort förr! Sunny bockade och höll på så jag satt nästintill på nacken. Samtidigt som hon sprang så in i h*lvete fort släppte jag tyglarna för att hoppa bak på ryggen, då går det ÄNNU fortare!! Och när hästarna tävlade i sån jädra fart fick vi inte stopp på dem, så de galopperade ut ur hagen och ut på cykelstigen. Det hela tog cirka en minut, men kändes som 10 minuter. Efter det gick vi in i ridhuset och travade dem så de skulle varva ner.


Nu är jag helt slut och kommer somna snart xd Har dock lite läxor att göra, suck!

Aja, här är en filmsnutt från idag :)



(Jag har haft jätte stora problem med att hålla ytter tygeln sträckt hela tiden och böja på armarna, men nu börjar det se bättre ut iallafall!)


 
 

Av Sandra - 15 februari 2012 16:06

Jag är glad och livet leker!


* Jag har i stort sätt inga läxor, bara några små.

* Imorgon har vi föreläsningar hela dagen med alla ettor i Hlm = Träffa Ida och Emma :)

* Imorgon ska jag rida Docka och Carmen själv :') (Älskar min ridlärare)

* På lördag morgon åker jag till Österrike!


Kan det bli mycket bättre?! :))


Några bilder på fina Carm och en på Docka. 

(Docka har bara stått i Tyringe i cirka ett år nu, och jag har inte mått speciellt bra det senaste året pga Marco. Det är dfr jag knappt har några bilder på henne)


                 


 

Av Sandra - 14 februari 2012 20:51



"See I need you in my life for me to stay
No, no, no, no, no I know you'll stay
Oh, no, no, no, no don't go away
Boy you got my heartbeat runnin' away
Don't you hear that heartbeat comin' your way
Oh it be like, boom, badoom, boom, boom, badoom, boom, bass
Can't you hear that boom, badoom, boom, boom, badoom, boom, bass"






 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards