ThisIsTheLifeOfSandra

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra - 25 januari 2012 16:38

Jag är en sådan person som bär runt på så himmla mycket kärlek som jag måste ge bort till någon för att själv må bra. 

Om det blir bra med Docka, kommer hon nog få stå med kärleks hinken och bära med sig den, för jag mår inte särskilt bra just nu.


I need somebody to love. 


 


Bästa låten enerligt mig just nu

http://www.youtube.com/watch?v=uwlXNYztSWY&feature=related



"I'll understand you, just give me the chance to
I'll love you more than you'll ever know,
even if it means I gotta let you go
With or without me, baby you should be happy
If your heading down another road,,
won't you leave me with no where to go
Don't let me to be the last to know"



 

Av Sandra - 24 januari 2012 19:07

Som rubriken lyder så borde jag plugga nu.. Men jag är så less på det! Aja, det kan vänta, lite iaf :)

Har börjat vara deppig lite då och då under skoldagarna :s Mina stackars vänner tror att jag är sur.. Inte speciellt kul nej :/


För att föra in liiiite glädje i denna dag lägger jag upp en film på den enda tävligen jag och Marco hann starta. Älskar å titta på den. Min ridlärare hade förvarnat mig om att Marco inte tycker om att tävla i hoppning, han har näst intill varje gång vägrat ut sig på första hindret. 

Såklart vägrar han på det första hindret. Men jag reagerade inte så som han trodde. Man ser hur han väntar på reaktionen och vänder bak öronen. Min första tanke då var att skänkla på honom, men istället så tänkte jag att han kanske inte ens ville vara där. Jag gjorde ju detta för min egen skull. Så jag klappade honom istället på halsen, sa att det var ok. Jag tog ett djupt andetag och kom mot hindret en gång till - och han hoppade! Han flög över hindret! Jag blev så glad så att jag bara skrek ut "Bra killen!" och så hoppade vi resten av banan felfritt. Efter varje hinder klappade jag honom och berömde honom. Tror inte att det var en enda människa som INTE hörde hur jag berömde honom ;) När vi hoppat klart med 4 fel skrittade jag av honom ute på paddocken och då kom glädjetårarna. Min prins hade hoppat runt hela banan - med mig. 


Jag kommer aldrig glömma den dagen.

Jag älskar dig Marco, och det kommer jag alltid göra


Höj volymen så hör ni mig ;)



 


Min sits är riktiht hemsk haha, men tycker filmen e söt :)


 

Av Sandra - 23 januari 2012 19:15

Min vackra prinsessa igår <3


         


 

Av Sandra - 23 januari 2012 18:31

Tjenis :)


Tänkte bara berätta att jag skriver i stort sätt bara "roliga" inlägg under helgen då jag har tid och har varit i stallet. Så ni får se fram emot helgerna ;) Haha.

Haltat runt i skolan idag, inte speciellt roligt nej.. Någon trodde att jag hade blivit sparkad av en häst xd 

Nu är det då alltså meningen att jag ska plugga till matte provet tills imorgon, är inte jätte pepp kan jag berätta.. 


Bäst å fortsätta igen nu då :)

Ha de gött!


Han är ju helt underbar.. <3  

Av Sandra - 22 januari 2012 19:57

Här kommer filmen och bilderna! :)


Vid 01.48 viftar jag med spöet på Tornados rygg, om ni undrar vfr så skulle jag bara se till så att han inte var rädd för det :)


                    


 
 

Av Sandra - 22 januari 2012 18:11

Förlåt mig för sämst uppdatering.. Tänkte berätta om helgen inklusive fredagens ridpass :) I fredags red jag som vanligt Tornado, detta var kanske 5 eller 6 gången. Även första gången som jag vågade ha ett ordentligt stöd i handen och fick därför honom i form för första gången! :) Jag får ju rida honom för att jag är så lätt i handen, så därför sitter det i huvudet och jag har inte vågat ha ett ordentligt stöd i handen. Det var så skönt att kunna rida en häst i form igen! Har inte gjort det på 7 månader (sedan Marco åkte)

Så fredagens ridpass var helt klart godkännt! :)

Igår, i lördags, hämtade Malin och Olivia mig på Coop och så åkte vi till stallet. Under första knatte-lektionen sprang jag med och hjälpte dem. Då sträckte jag en muskel i knävecket (stavning?) och kan inte sträcka ut mitt ben då det sträcker och gör ont i knävecket.. Inte speciellt kul nej. 

Under andra lektionen red en 10årig tjej Nord Docka, en nordsvensk travare. Docka har blivit väldigt stressad av att det springer barn fram och tillbaks så hon är alltid super stissig, vad man än gör. Så hon stod stilla i max 4 sekunder när tjejen skulle hoppa upp. Jag blev så irriterad så jag frågade Malin om jag kunde få rida Docka efter sista lektionen, det fick jag. Så när det var dax tänkte jag att jag skulle börja med att rida i repgrimman i och med att hon är en rätt känslig häst. Detta gick super, åtminstonde i skritten. I och med att hon har varit en travare (tror jag?) så börjar hon slängtrava och stänger av. Då får man näst intill släppa tyglarna, återkalla henne till jorden och börja om. 

När vi skrittat och travat fram bytte jag till träns och försökte arbeta henne, vilket jag trodde skulle vara i stort sätt omöjligt. Jag hade fel. I både skritten och traven fick jag henne i fin form i några varv! Blev super glad!! Ännu en häst som jag äntligen kan rida i form!!! :D 

Idag ringde Emelie och ville att jag skulle komma till stallet med henne, och då tänkte jag passa på att vara med den stirriga hönan ;)

Vi började med att ta in Tornado och jag löshoppade honom lite :) Så himla kul var det! Behövde inga linor, bara en långpisk som jag viftade lite med och så smackade jag. Han flög över hindret utan att springa brevid en enda gång! Plutten då :)

Sen tog vi in Hedvig (shettis) och Docka. Docka var som vanligt otroligt stressad och kunde inte slappna av en sekund... 

Vi tränade på att stanna kvar i boxen trots att dörren var öppen. Först sprang hon nästan över mig och ut i stallet.. Knäppskalle. Men när vi slutade stod hon bakom en osynlig linje och sluade stissa runder. Duktiga Docka :) 

Efter det tog jag in henne i ridhuset och gick runt med henne. Docka har knappt någon respekt för någon människa utan kan gå rakt på en. Hon puffar och biter en när det passar damen. Jag accepterar dock inte det, så det blev andra bullar idag! 

Alla hästar har en egen "personlig bubbla" runt omkring sig, och om det kommer in en annan häst inom den bubblan, är det "krig". Detta fattar ju inte Docka, så det tränade vi på. Så fort hon nuddade mig utan att jag bjöd in henne, viftade jag till med armarna. Till slut stod hon snällt brevid mig utan att röra mig. Även knäppisar kan :)


Lägger upp en film på Tornado när jag löshoppade honom och några bilder på mig å Docka och Emelie och Hedvig i nästa inlägg. (Emelie är för lång för henne, jag vet. Men hon väger väldigt lite, och hon rider ju knappast henne var dag. Hpn skrittade och travade lite bara.)


 

Av Sandra - 20 januari 2012 21:57

Jag saknar dig så att jag håller på att bli tokig. Jag är så ensam. Det finns ingen som du, du var mitt allt. Du var alltid så jävla glad, det kvittar vilken dag eller vad vi gjorde. Du var så lycklig med mig. Du kom alltid till mig. Du litade på mig. 

Det är så jävla svårt att leva utan dig. jag behöver ju dig. Alla timmar jag spenderade med dig, bara jag fick vara nära dig. Du förstod, du ville alltid ha min uppmärksamhet. Du såg bara mig, och jag bara dig. 

Ingen förstår. Jag har kännt dig i 6 år, 6 år är en väldigt lång tid. Jag fick höra hur vi passade som handen i handsken, att du var min i både kropp och själ. Det gör bara så ont. Jag är så jävla ensam,, det skulle ju alltid vara vi. Jag älskar dig, jag älskar dig så jävla mycket. Jag klarar inte av detta livet utan dig., det gör så ont. 

Jag hatar att gråta mig till sömns. Jag vill inte längre. Jag älskar dig


                                                                        


Though it's been a while now
I can still feel so much pain
Like the knife that cuts you the wound heals
but that scar, that scar remains
To see you cuts me like a knife


 

Av Sandra - 19 januari 2012 20:30


Hatar när man ger och ger å verkligen anstränger sig, men man får inget tillbaks.


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards