ThisIsTheLifeOfSandra

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra - 8 januari 2012 22:19

Jag tänker på dig.

Folk skriker runt omkring mig, men jag hör inget.

Jag tänker på ditt ansikte, din doft och din värme.

Jag kan inte förstå att du har lämnat mig.

Det spelar ingen roll att det inte var ditt fel,

att det inte var meningen.

Det gör ont ändå.

Du har gjort mig trasig, du och alla andra som har lämnat mig,

men mest du.

Ni har lämnat mig gång på gång.

Ni har gjort mig trasig,

och jag vet inte om den skadan går att reparera igen.

Jag tror inte att jag någonsin kommer att våga älska igen.

Inte när det har gått snett alla gånger som jag har försökt.

Jag vet att det inte är ditt fel,

och att du inte ville att detta skulle hända.

Men jag behöver dig och det vet du.

Varje dag så känner jag hålet som värker i mitt hjärta,

hålet efter den del av hjärtat som tillhörde dig.

Den del som du tog med dig när du lämnade mig.

Jag vet att du inte kan komma tillbaka,

men jag saknar dig och jag orkar snart inte längre..




 

Av Sandra - 8 januari 2012 21:26

120 sidvisningarmin blogg, helt sjukt!


 

Av Sandra - 8 januari 2012 20:14

Haha, som rubriken lyder så ska jag alltså baka imorgon :) Jag satt å kollade på TV och tänkte vad gott det hade varit med en crumpet nu. Crumpet är "ett engelskt brödpannkaka" (?) Så sjuuukt gott! När jag och min kompis var hos min pappas faster och hennes man i Storbrittanien åt vi crumpets varje morgon, mmm! :)

Övertalade Anki till å va med mig en stund imorgon :D Oh happy day! :P 

Jag har även besöksrekord idag! :D Tycker ni verkligen att min blogg är kul å läsa?


Lägger upp en bild och receptet som jag ska baka efter :P


----------------------------------------------------------------------

Crumpets
För 16 personer.

Engelska brödpannkakor som är så goda nystekta
och så goda även nästa dag - då rostade i brödrosten.
Till frukost, brunch med lemon curd, smör, marmelad, ost, philadelphiaost...

Ingredienser
3 dl, 40-gradigt Vatten
3 dl Mjölk
1/2 pkt Torrjäst
1/2 tsk Salt
7 dl Vetemjöl
Rapsolja eller smör till stekning
4 runda Kakformar

Gör så här
Blanda samman det ljumma vattnet och mjölken.
Blanda jäst, salt och vetemjöl.
Sikta ned mjölblandningen i vätskan och rör om.
Låt jäsa 1 timme.
Rör om smeten så att bubblorna går ur.
Hetta upp en stekpanna eller plättlagg på medelstark värme
och placera 4 smorda kakformar i stekpannan.
Häll i lite crumpet-smet (ungefär 1 cm) och stek ungefär åtta minuter,
eller till degen nästan stelnat på ovansidan och bildat bubblor.
Skaka loss crumpeten ur formen och vänd den.
Stek ytterligare 3 minuter på andra sidan och servera med smör.
Marmelad eller ost är också gott till.
 
    
 
 
Puss å kram <3
Av Sandra - 8 januari 2012 18:22

Igår tappade Lilleman en klo på sin baktass :s Det blödde så han satt och slickade sin tass hela tiden, stackars liten! :'( Jag börjar bli riktigt less på att jag inte ens kan ta upp honom ibland för att han börjar jucka på min arm, så jag vill få honom kastrerad NU! -.-'' Måste dock se till så att vi kan få skjuts dit.. :/ 


Vid 11.40 tog jag och Sara bussen till Tyringe :) Vi kollade när Emme å Mimmi hoppade. Det högg till i hjärtat när jag tänkte på hur kul det var att hoppa med Marco.. </3 Min vackra lilla ponny <3 Suck, jag behöver en ny häst å älska :/


Försöker övertala Anki å va med mig imorgon, går inte så bra.. 



Puss o kram <3

Av Sandra - 8 januari 2012 16:59

Jag ääääälskar att vara med hästar, det är det bästa jag vet! Jag behöver inte rida för att det ska vara kul, utan det kan vara kul att bara ut och gå med en häst.

Jag älskar att shoppa, det är något jag skulle vilja göra 1 gång i veckan, men det har jag tyvärr inte råd med.. xd

Jag älskar att måla. Jag har gått på målarkurs sedan 2003 - 2010. Jag slutade 2011 då jag skulle fått måla med äldre, vilket inte är så jätte kul.. ;)

Jag älskar att umgås med mina fina kaniner med :) 


 

Marco

Av Sandra - 7 januari 2012 23:17

Varför vill ingen ha mig? Varför är jag så ensam? Varför har alla andra någon?


 


Jag ber bara om en person att älska, en person.

Av Sandra - 7 januari 2012 23:03

Saknar dig snäckan ♥ 
De stunderna jag var med dig kunde jag släppa allt, bli fri från alla tankar. Men jag vet inte vad det är jag ser och gillar hos dig, kan det vara hopp?



 

Av Sandra - 7 januari 2012 15:30

Jag är rädd för att bli ensam kvar, att ingen vill vara med mig.

Jag är rädd för att kaninerna ska bli sjuka eller dö.

Jag är rädd för insekter, speciellt spindlar!

Jag är rädd för att vara ute ensam när det är mörkt. 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards