ThisIsTheLifeOfSandra

Alla inlägg under januari 2012

Av Sandra - 5 januari 2012 22:11

Här är några bilder från promenaden idag :)


   

 

             

Av Sandra - 5 januari 2012 13:42

Sitter på bussen t Tyringe nu :) Efter att vi gått ut med kaninerna hade jag en timme på mig att städa mitt rum och lite i huset så jag hann inte lägga upp bilderna på kaninerna, men det gör jag ikväll :) Det blev typ 3 bilder på Nova, kameran strejkar nog.. -.-" Blev fler på Lilleman iaf :) Ska börja tänka på tyska nu så jag är beredd inför ridlektionen :)Ha de gött! :)Puss å kram <3

Av Sandra - 5 januari 2012 11:38


Jag älskar dig Marco, så mycket 

Av Sandra - 5 januari 2012 11:12

Godmorgon folket! :)


Vaknade vid halv 9 och tänkte ringa till djursjukhuset och prata med en vetrinär om det kommer hjälpa att kastrera Milo eller inte. Dock ångrade jag mig och somnade om ;) Gick upp 11 istället, kändes bättre haha! 

Idag kommer jag få städa en hel del - igen xd Mamma å pappa jobbar tills 4, 5 kanske, och då kommer kussarna. Så jag har en del att göra..

Hade tänkt ta bussen 13.40 till stallet så jag kan vara med när tyskarna kommer :)

Hade även tänkt hinna med att gå ut med båda kaninerna, vilket tar 15min - 20min per kanin, alltså halvtimme 40 minuter.. -.-' Jaja, de blir glada och kommer sova gott inatt :) Ska försöka komma ihåg att ta några bilder! :)


Nu måste jag börja städa, annars kommer jag inte hinna med något annat! 


Puss å kram <3

Av Sandra - 4 januari 2012 22:33

Ville bara skriva att jag har 96 sidvisningar hittills idag, igår hade jag 52?! Ja e skit glad över att Ni har tittat på Min blogg så många gånger!


Ni som faktiskt läser min blogg, varför läser ni den? Beror det på inläggen om hästarna eller kaninerna? Eller är ni bara intresserade av mitt otroligt tråkiga liv? :) 


Lämna jättegärna en kommenter om vad ni vill läsa mer om - er önskan är min lag :)


Puss o kram <3

Av Sandra - 4 januari 2012 21:56

Jag har varit nära att slummra till flera gånger idag! Antar att det beror på att jag vaknade typ varannan timme pga av den dumma stormen.. -.-' Aja, imorgon ska jag städa lite här hemma, och vid 1/2 sticker jag till stallet :) Vid 3 kommer tyskarna igen = min tyska kommer äga! :D Haha, men de är så söta med! Speciellt Lucy och Fenja :') Mina små kompisar, haha ! Efter det ska jag sticka hem och dusha, för lite senare kommer Stockholms människorna hem till moi :) Måste gå ut med Lilleman och Nova imorgon med, det var några dagar sedan sist. Men varken jag eller kaninerna är speciellt sugna på att gå ut nu när det är så j***a kallt ute! :s


Nu ska jag gå och lägga mig innan jag somnar på stolen.

Puss o kram ! <3

Av Sandra - 4 januari 2012 19:52


 
 

Av Sandra - 4 januari 2012 17:10

Ja å Anki skulle egentligen cykla t statioen, men det blåste SÅ IN I HELVETE, så hennes pappa körde oss dit ist :) Jag, Anki & Emme tog bussen 08.40 till Tyringe. När vi väl var där kände jag mig ganska taskig då jag direkt gick till Tornade och började borsta honom. De andra fick mocka, fylla på vatten och ge hö. Aja, jag har ju säkert hjälp dem ngn gång, om inte så kommer jag göra det! Vid 09.20 började jag rida ungefär (det tar 20minuter att åka buss till Tyringe) med sadel. JAG VET att jag är för lång för honom, men han är inte min och jag rider honom max 2ggr i veckan. Anledningen till att just jag får rida honom är att jag är så lätt på handen, för lätt. Jag är så rädd för att jag ska dra honom i munnen, så jag håller mina armar raka och sluter inte ens mina händer.. Så det skrek Emme o Anki hela tiden, BÖJ ARMARNA, KORTA TYGLARNA, STÄNG DINA HÄNDER! Jag frågade dem minst 3 ggr om jag drog honom i munnen. Till slut hotade Anki mig med att slå mig om jag frågade det igen..  

Aja, Tornado skötte sig exemplariskt (som alltid). Tornado är nog en 18/20årig connemara. Han trampar under sig själv. Han dansar fram när han travar. Han gungar fram i slow motion när han galopperar. Han kan nog göra galoppiruetter, med rätt ryttare. Tornado är en riktig läromästare, så fort du gör rätt, gör han rätt. Om du gör fel, gör han inget. Jag hade svårt för att fatta galopp idag på honom (har bara ridit honom 3ggr tror jag) han bara flyttade sig för innerskänkeln. Hans ägare (Malin) sa att det beror på att jag inte ska använda galoppskänkeln nästan, utan bara tänka att jag gör det (?) Så jag har en del att träna på, haha! ;)


Lägger upp 2 filmer och några bilder. Min kamera dampade så bilderna blev skit + att jag rider som en kratta, men det beror på att jag blev så ledsen när Marco såldes, så jag tappade lusten till att rida. Lägger upp någon ridbild på mig och Marco där ni kan se att jag har varit MYCKET bättre!


Äntligen fått träffa min moster och mina 2 kusiner från Stockholm idag! :) Min kusin Hannah är 18år och när vi väl träffas kan vi prata om allt! :)


Btw, The Voice ikväll! :p

Puss o kram


 

(Raka armar och ingen kontakt med munnen, jag vet. Men han gick så jävla fint endå



(Jag sluter inte min han eller har kontakt med munnen, men jag älskar att jag galopperade i uppförsbacke och att han trampar under sig så mycket


   

Jag har en riktig stolsists, men älskar energin


 

Tyglarna vilar bara på fingrarna, jag var så orolig för att jag skulle dra i hjärtat mitt


Min snygging


Suck, raka armar.. Men Marco är så sjukt fin!



Vackraste



Jag kundeverkligen rida, iaf honom..


Så jävla snygg han var här! Jag red honom rätt ofta på slutet 


 

Jag och Tornado gubben


Så sjukt fin är han! Det syns dock inte på bilden, vet inte vad min kamera hade för sig?..


Ja, här ser man alla mina brister på ett och samma foto.. Deprimerande.. Tornado är iaf fin, även om han ser sur ut.


    

Fina killen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad är roligast att läsa om på min blogg?
 Kaninerna
 Stallet och hästarna
 Vanlig dag

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Kaninerna


Ovido - Quiz & Flashcards